Тема. Яку користь культурні рослини приносять людям? Мета: ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значення для людини; учити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати дружелюбність, толерантність.
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку - Відгадайте загадки. • Сидить дівчина в коморі, А коса її надворі. ( Морква) • На городі молода Пишні коси розпліла, У зеленії хустинки Золоті хова зернинки. ( Кукурудза) • Яскраві пелюстки , І запах пречудовий, І хочеться усім Побачити їх знову. ( Троянди) • В чистім полі він росте: На високих ніжках, В зелених панчішках, Квіточки блакитні, Мов оченьки привітні. ( Льон) • Стиглий колос на ланах, Всі комбайни – на жнивах. Вони ходять з краю в край І збирають…( урожай) • Соковите, червоненьке, Круглобоке, солоденьке. ( Яблуко) • Лампочка вгорі висіла, Стала смачна, пожовтіла. Діти лампочку зірвали, З апетитом скуштували. ( Груша) - До яких рослин належать рослини, про які йдеться в загадках? - Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яку користь приносять людям культурні рослини. ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу 1. Робота за підручником ( с. 66 – 67) - Пригадайте, які рослини ростуть у природі самі по собі, а які вирощують люди. - Що таке дикорослі рослини? - Які рослини називають культурними? Де їх вирощують? - Роздивіться фото на с 66 і розкажіть, які рослини на них зображено. - Які з цих рослин ростуть у полі? - До польових культур належать пшениця і жито. - Поміркуйте з яких польових культур виготовляють хліб? - Роздивіться фото на с. 66 - Як називаються ці групи рослин? - Закінчить речення. * Овочі – це… * Фрукти – це… * Ягоди – це… - Назвіть свої улюблені овочі, фрукти, ягоди. // Робота в групах - Позмагайтеся: хто пригадає більше назв овочів, фруктів, ягід? - Розгляньте фото і малюнок на с.67 угорі. - Що ви бачите? - Дівчинка питає Іжачка: « З якого куща мені можна зривати порічки, а з якого – ще ні?» - Як ви гадаєте, що їй подарить Іжачок – Хитрячок? - Розгляньте фото на с. 67 унизу. - Які рослини не висаджують на клумбах? // Завдання для друга природи - Розкажіть, яку культурну рослину вам хотілося б вирощувати. Яку користь вона дає? 2. Фізкультхвилинка ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань 1. Тест « Так чи ні?» • Чи культурні ці рослини: Помідор, гарбуз, малина, Морква, жито, огірки, Мак, кульбаба, буряки? ( Кульбаба – дикоросла рослина, а мак і малина бувають і культурними, й дикорослими) • Чи культурні ці рослини: Кабачки, кавун і дині, Абрикос і полуниці, Подорожник і пшениця? 2. Робота в парах - Розкажіть один одному, які культурні рослини вирощують ваші родини на присадибній чи дачній ділянці. V. Підсумок уроку - На які дві групи розподілені всі рослини? - Які рослини називають культурними? Де їх вирощують? - Для чого людина вирощує культурні рослини?
|