Тема: А.Костецький . «Грудень». Є. Шморгун . «У полях»
Мета: Формувати навички правильного й виразного читання, поповнювати словниковий запас, розвивати уяву, естетичні смаки, виховувати любов до природи.
Хід уроку: І. Орг . момент . - Стали , діти, всі рівненько Посміхнулися гарненько, Подивилися на мене, Привітаймось….. доброго дня, діти. Контроль та корекція знань 1. Бесіда – До якого уроку ми приготувалися? - Чим ми займаємося? - Чого повинні навчитися? - Навіщо нам знати українську мову? - Що для нас є Україна? - Як називаємо серце України? - На якій річці розташовано місто Київ? - Хто написав «Реве та стогне Дніпр широкий…»? - Яких українських письменників знаєте ще? 2.Перевірка домашнього завдання. Тестові завдання (за біографією Лесі Українки ) Читання вірша «Мамо, іде вже зима» за особами. - Яка головна думка вірша? - В яких рядках виражена? - Які прислів я про рідний край ми вчили? Вивчення нового матеріалу.
1.Повідомлення мети та теми уроку. - Подивіться у віконце. І справді, іде вже зима. Я - антонім слова літо, В мене тепла біла свита, Хоч мороз люблю сама, Адже звуть мене зима. 2. Складання асоціативного куща із словом зима. 3. Коментування «Зимових газет». 4. Гра «Хто більше?» (підібрати епітети до слова зима). 5.Розташувати в правильному порядку назви зимових місяців. - Чому саме так назвали місяці? 6.Підготовчі вправи для зору. - Стовпчик - Маятник - Обмальовуємо коло - Швидко блимаємо 7. Робота з чистомовками та скоромовками. 8. Читання схем. 9. Знайомство з оповіданням А. Костецького «Грудень». - Перший справжній сніг випадає в грудні. Біографічні данні А. Костецького. Словникова робота. Слухання вірша. - Які рядки більш сподобалися? Самостійне читання. - Чи є слова вжиті в переносному значенні? - Яка інтонація читання? Читання парами. Читання рядами. Читання естафетою. - Які рядки підходять до поданих малюнків? 10. Знайомство з оповіданням Є. Шморгуна «У полях». - Здається, на полі нікого немає . Воно біле, тихе, але насправді там вирує бурхливе життя. Ось про це життя ми і дізнаємося , прочитавши текст. Словникова робота. Слухання тексту. - З чим автор порівнює поле взимку? - Кого зустріли на полі? Робота в групах. (1 група – читання за особами , 2 група – переказ тексту , 3 група – складання плану, 4 група – підготовка запитань за змістом текста). Підсумок уроку . Робота в парах ( складання діалогу «Чим ми займалися на уроці?») Гра «Доповни риму»
|