Тема. Поведінка в школі. Мета. Повторити правила для учнів; розширити уявлення учнів про взаємодію людей у школі; розвивати толерантність; виховувати культуру спілкування у школі. Обладнання. Правила для учнів І – ІV класів,« Правила ввічливого школяра», « Пам’ятка поведінки в школі”.
ХІД ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ
1. Організація класу Відгадування загадки. Співає дзвінко й весело, Дзвенить на все село Наш металевий коник. Ви взнали, що це? ( Дзвоник) - Куди кличе вас дзвоник? - Кому і що він споавщає? 2. Читання вірша Д. Павличка « Школа» Наче вулик – наша школа, Вся вона гуде, як рій, І здається, що довкола Розквітають квіти мрій. Бігають, сміються діти, Та лиш дзвоник задзвенить – Стане тихо, ніби квіти, Поховались бджоли вмить. 3. Читання « Правил для учнів», коментування положень учнями і вчителем Правила для учнів • Вчасно приходити на заняття. • Бути охайно вдягненим, взутим, зачесаним. • Сумлінно вчитися, уважно слухати пояснення вчителя, виконувати всі його завдання. • Допомагати товаришам, бути чесним і правдивим. • Брати участь у корисних справах свого класу, школи. • Оберігати природу, берегти шкільне майно, свої і чужі речі. • Зразково поводитися. • Слухатися та поважати батьків, учителів, виконувати їх вимоги та вимоги чергових учнів. 4. Розповідь учителя. - Щодня до школи приходять учителі та учні. У них спільне завдання – зробити так, щоб усі хлопчики та дівчатка стали справжніми людьми: розумними, працьовитими, освіченими і вихованими членами суспільства. Якщо у людей спільна справа, якщо вони багато часу проводять разом і перебувають у складних стосунках, то стають необхідними таки норми поведінки, які полегшують їхнє спілкування, їхню взаємодію. 5. Ознайомлення з « Правилами ввічливого школяра» та їх обговорення • Якщо ти зайшов до класу, то обов’язково привітайся з усіма, хто вже прийшов. • Якщо ти зустрів в коридорі чи на вулиці свою вчительку, яка йде з кимось ще, то вітатися потрібно з усіма. • Хлопчик завжди пропустить дівчинку вперед, допоможе сісти, донесе портфель. • В їдальні не поспішай взяти щось першим. Поїв – прибери за собою. Подякуй поварам. • Будь чемним та люб’язним завжди і за будь якої ситуації • Зважай на бажання і настрій однокласників. • Відповідально стався до своїх учнівських обов’язків. • Не перебивай того, хто говорить. • Піклуйся про відсутніх. 6. Читання смішинки « На уроці математики» Урок математики. Діти прочитали задачу. Розв’язали в зошитах. Сергій задивився в вікно, а за задачу й не брався. Побачила це вчителька і, як всі завершили, запитала у Сергія: - А в тебе яка відповідь? Встав хлопчина, глянув вліво, вправо. Хтось йому щось зашепотів. Сергій голосно промовив: - Три кілограма капусти важить вісім кілограмів. - Як ви думаєте, чому Сергій не зміг правильно відповісти? - Згадайте, яких ще правил потрібно дотримуватися на уроці? 7. Розбирання ситуації Як ти вчиниш, якщо: • урок почався, а ти спізнився? • Ти тільки на уроці помітив, що забув зошит вдома? • Ти зайшов до класу і побачив, що залишив на підлозі брудні сліди? • Ти став свідком, коли старшокласники вимагають гроші у твого однокласника? • Черговий попросив тебе підняти папірці, які ти не кидав? 8. Підсумок Читання пам’ятки Пам’ятка • Ніколи не запізнюйся до школи. • У школу ходжу охайним, причесаним. • Першим вітаюся з учителями, однокласниками. • Звечора складаю все необхідне у портфель. • Не запізнююся на уроки. Коли хочу відповісти, не вигукую, а піднімаю руку. • Не парті завжди підтримую порядок. • Коридором не бігаю, а ходжу спокійно, не штовхаюся. • Поважаю працю чергових. Не галасую. • Не ображаю менших , поважаю старших.
|