Главная | Регистрация | Вход | RSSЧетверг, 28.03.2024, 12:43

Cайт учителей начальных классов 

Славянской ООШ №15


Вы вошли как Гость Группа "Гости"
Приветствую Вас Гость


Меню сайта
Категории раздела
Назаренко И.Н. [2]
Сторожев С.В. [14]
Назаренко Н.И. [2]
Чайченко Л.А. [1]
Мартюшева Л.В. [0]
Мельник Г.Н. [3]
Голуб Г.А. [3]
Дащенко А.А. [1]
Кузнецова С.В. [6]
Лукьянова В.И. [3]
Некрасова О.В. [1]
Антоненко Е.Н. [0]
Block title

«Методичний портал»

НАШЕ КРЕДО
Коли думаєш про дитину, уявляєш ніжну квітку троянди, на якій тремтить крапля роси. Яка обережність і ніжність потрібні для того, щоб зірвавши квітку, не зронити краплю. Ось така ж обережність потрібна батькам і педагогам кожну хвилину, щоб виростити справжню ЛЮДИНУ!

Афоризмы
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 20
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Сторожев С.В.

Розвиток комунікативних навичок учнів початкових класів через елементи театральної педагогіки

“Розвиток комунікативних навичок учнів початкових класів

через елементи театральної педагогіки"

 

Хтось з дитячих письменників сказав, що у кожної дитини в глибинах його душі заховані срібні дзвоники. Треба їх відшукати, доторкнутися, щоб вони задзвеніли добрим і веселим дзвоном, щоб світ дитини став радісним і світлим.(слайд 1)

Кожному вчителю хочеться зробити життя дітей в школі змістовним, цікавим, творчим. Всі ми прагнемо   знайти нові шляхи естетичного виховання і художнього розвитку дітей, шукаємо прийоми розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів.

Сьогодні я хочу розказати про один з найефективніших засобів, на мій погляд, який дозволяє розвивати мовлення, комунікативні вміння та навички, іншими словами доторкнутися до тих самих срібних дзвіночків кожної дитини. (слайд 2)

 

Так, це театр. А  театр – це синтетичний вид мистецтва. Недарма, ще Вольтер казав: « Театр навчає так, як не навчити жодній товстій книзі» (слайд 3)

 

Використовуючи у процесі виховання та навчання елементів театральної педагогіки, ми занурюємо дитину в світ літератури, музики, образотворчого і інших видів мистецтв.   Дитина вчиться плідній взаємодії з великими і малими соціальними групами, опановує навичками колективної творчості. Ми реалізовуємо одну з найважливіших проблем навчання та виховання – розвиток комунікативних навичок та вмінь. (слайд 4)

 

         Тому можна з впевненістю сказати, що театральна педагогіка є прекрасний  засіб формування всебічно розвиненої особистості молодшого школяра(слайд 5)

 

         Що ж таке театральна педагогіка?

         Театральна педагогіка – це шлях розвитку особистості в процесі   навчання та виховання через процес гри  або сценічну дію, де індивідуальний розвиток відбувається від свободи вибору    до радості самовираження. (слайд 6)

Основна мова театрального мистецтва – дія, основні видові ознаки – діалог і гра. Ці особливості роблять театральне мистецтво дуже близьким дітям, тому що гра в спілкуванні дуже природна для молодших школярів, в ній вони відчувають себе спокійно і комфортно.

Використовувати елементи театральної педагогіки можна як у позакласній роботі: гуртки, факультативи, заходи та свята, так і на уроках, використовуючи театралізовані ігри, інсценізації на різних етапах уроку тощо. (слайд 7)

         Під час підготовки до свят та позакласних заходів, маленькі актори оволодівають різними видами мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння та інш. Набувають різноманітних компетенцій. (слайд 8)

  • Соціальна компетенція  передбачає здатність діяти в життєвих ситуаціях відповідно до соціальних норм і правил. Для цього під час підготовки   вистави вчу дітей грати як позитивних героїв, так і негативних, а, найголовніше, аналізувати їхню поведінку. Реалізація цієї компетенції в процесі відвідування занять гуртка передбачає формування культури міжособистісних відносин, толерантної поведінки, моральних якостей. 
  • Громадянська компетенція       має на меті наявність знань і уявлень про   суспільство, рідний край, а враховуючи що гімназія взяла напрям на екологічне виховання, розкриття на доступному рівні особливостей взаємодії людей і природи.  
  • Здоров'язберігаюча компетенція. Театралізуючи певні моменти уроку або виховного заходу, діти оволодівають правилами поведінки, умінням товаришувати, спілкуватися, дружити. Діти закріплюють важливі уміння і навички, що формують етичну поведінку, яка є складовою здорового способу життя.

 

         Більш за все, спілкування з дітьми припадає на уроки. Саме там найбільше формуються  комунікативні навички та мова. І тому   впевнено можу сказати, що   елементи театральної педагогіки  можуть бути присутні на кожному уроці. Я з великою вдячністю завжди згадую своїх вчителів,  і зокрема свого батька, вчителя історії Сторожева Володимира Олексійовича. Саме завдяки йому театральна діяльність крокує зі мною вже більше двадцяти п'яти  років.

Ні він не вів театральний гурток. Він просто проводив уроки. Але уроки незвичайні. Кожний його урок це була вистава, яку всі чекали з нетерпінням. Ми разом з ним заходили до печери первісної людини, плили на галерах Цезаря до Єгипту, чекали наступу з героями Крут.

         Через особливості дитячого мислення, треба орієнтуватися при навчанні дітей перш за все на їх емоційний інтерес до предмету навчання. Методи, форми і зміст театральних вправ, які я пропоную дітям, реалізують одночасно три цілі: занурюють дітей у властиву їм стихію гри, згладжуючи рамки уроку. Кожний вчитель я думаю використовує казкових героїв, ляльок, які вітають малюків, знайомлять з правилами поведінки в школі, розказують про чарівні слова. Театралізовані ігри, інсценізація  допомогають наочно зрозуміти зміст задачі, розвивають діалогічне мовлення, допомагають провести незвичайні театралізовані фізкультхвилинки.

 

         Провівши невеличкий моніторинг в кінці минулого року, який дозволив прослідкувати динаміку мовної діяльності  учнів

1-а класу  при використанні елементів театральної педагогіки на уроках та позаурочній діяльності, можна зробити висновок я на правильному шляху. (слайд 9)

 

        

Використання методів театральної педагогіки

  • Створює передумови для всебічного розвитку особистості дитини.
  • Розвиває увагу, мислення, пам'ять, самостійність.
  • Розширює знання дітей. 
  • Відточує їх мову. 
  • Прищеплює атмосферу тріумфуючої творчості.
  • Діти дістають унікальну можливість самовираження і самопізнання. (слайд 10)

 

 

Як добре, що театр на світі є!

Він був і буде з нами щогодини

Коли він поруч -  диво настає

Для кожної без винятку людини.

 

Тут все прекрасно – жест і маска

Костюми, музика та гра.

Тут жити починає навіть казка

І з нею світлий світ добра!

 

Як добре, що театр на світі є!

І не важливо, де він оживає.

Коли він поруч -  диво настає

Ви чуєте: десь дзвони  вже лунають.

 

Категория: Сторожев С.В. | Добавил: efremova-marina (09.11.2016)
Просмотров: 684 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Block title
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Создать бесплатный сайт с uCoz