Главная | Регистрация | Вход | RSSВоскресенье, 19.11.2017, 13:36

Cайт учителей начальных классов 

Славянской ООШ №15


Вы вошли как Гость Группа "Гости"
Приветствую Вас Гость


Меню сайта
Категории раздела
Назаренко И.Н. [2]
Сторожев С.В. [14]
Назаренко Н.И. [2]
Чайченко Л.А. [1]
Мартюшева Л.В. [0]
Мельник Г.Н. [3]
Голуб Г.А. [3]
Дащенко А.А. [1]
Кузнецова С.В. [6]
Лукьянова В.И. [3]
Некрасова О.В. [1]
Антоненко Е.Н. [0]
Block title

«Методичний портал»

НАШЕ КРЕДО
Коли думаєш про дитину, уявляєш ніжну квітку троянди, на якій тремтить крапля роси. Яка обережність і ніжність потрібні для того, щоб зірвавши квітку, не зронити краплю. Ось така ж обережність потрібна батькам і педагогам кожну хвилину, щоб виростити справжню ЛЮДИНУ!

Афоризмы
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 16
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Сторожев С.В.

Осінь, осінь, осінь, чудова ти пора!

ТЕМА:  «Осінь, осінь, осінь, чудова ти пора!»  
МЕТА: систематизувати і узагальнити осінні спостереження;   формувати комунікативну компетентність; розвивати діалогічну і монологічну мову; виховувати культуру взаємовідносин, дбайливе відношення до природи, любов до неї.
Тип уроку: урок узагальнення спостережень за природою з елементами інтеграції
Устаткування: серія картинок (загальна, індивідуальні),   елементи розбірної картини "Осінь",   мультимедійне оснащення для демонстраціїя репродукції картини С.Купріянова «Осінь», слайд-шоу «Осінь» фонограми П.І.Чайковський "Пори року. Осінь», правил поведінки у лісі
Міжпредметні  зв'язки: розвиток мовлення, музика, трудове навчання  
 

ХІД УРОКУ
I.Організаційний момент
(Привітання) 
Задзвенів для всіх дзвінок, 
Час почати наш урок. 
Від перерви всі вгамуйтесь,
На роботу налаштуйтесь
Всі навколо подивіться 
І сусіду посміхніться
Всіх гостей ви привітайте
І тихесенько сідайте. 

 
ІІ. Мотивация учбової діяльності.  
•    Діти, пригадайте, як ми з вами  ходили на екскурсії на уроках, на факультативі, у групі подовженого дня. Не раз ми  спостерігали як змінюється    природа з кожним днем. Сьогодні ми поговоримо про ці зміни і  підведемо підсумки наших спостережень.
 
ІІІ. Актуалізація набутих знань
•    Звучить музика (П.І.Чайковський «Пори року. Осінь») Слайд-шоу «Осінь»

Вчитель читає вірш про осінь
ОСІНЬ
 Висне небо синє,
 Синє, та не те;
 Світе, та не гріє
 Сонце золоте.

Оголилось поле
Од серпа й коси;
Ніде приліпитись
Крапельці роси.

Темная діброва
Стихла і мовчить;
Листя пожовтіле
З дерева летить.

Хоч би де замріла
Квіточка одна;
Тільки й червоніє,
Що горобина.

Здалека під небом,
В вирій летючі,
Голосно курличуть
Журавлів ключі.
 
•    Як ви думаєте, про яку пору року   вірш Якова Щоголіва, який ви тільки но почули? (про осінь) 
•    Що ви собі уявляєте, коли чуєте слово "осінь"? (жовте, червоне листя, темні хмари, голі дерева, відлітаючих  птахів, гриби, дощик і т.п.) 
•    Давайте домалюємо осінній пейзаж. 
(На   дошці осінній пейзаж) )
•    А що таке пейзаж? (малюнок, на якій зображені картини природи)
•    Де ми повісимо сонечко, вгорі, або ближче до землі? (ближче до землі)  Чому? (осіннє сонечко високо не підіймається) 
•    А чого  восени багато в лісі? (грибів)
•    На останньому уроці трудового навчання  ми з вами по шаблону обводили і вирізали елементи грибочків. Давайте сьогодні їх складемо і приклеїмо на наш осінній пейзаж
 Вчитель: Давайте і ми побудемо трохи грибочками.   

Фізкультхвилинка  про грибочки
Заховалися грибочки за горбочки, за пеньочки
Дощ пройшов повиростали і великими всі стали.
І від радощів всі разом закружляли всі одразу.
Але ось грибник до лісу за грибочками прийшов.
А грибочки за пеньочки, щоб грибник їх не знайшов. 

ІV.  Розвиток комунікативних навичок

Вчитель: Два друга, кошеня Гав і песик Дружок, теж були в лісі. А вас просять розказати про їхню подорож за допомогою малюнків. На партах  у вас такі ж,  але менші.


                

 

 

 

 

               

 

 


•    Давайте спробуємо розказати, що ж  відбувалося з Гавом і  Дружком. 
               (Гав зібрався в ліс за  грибами. Вирішив запросити з собою Дружка.      
               В лісі вони знайшли багато грибів. Щасливі повернулися додому). 
•    Все правильно, але, напевно, під час цього походу, вони ж не мовчали.  
          Спробуйте  оживити мадюнки. Хай хтось на якийсь час стане Гавом, а  хтось     
          Дружком. Тільки не забувайте про "чарівні " словах.

(Зразок   діалогів, придуманих дітьми)

I картинка
Гав: Здрастуй, Дружок.
Дружок: Привіт, Гав.
Гав: Чим займаєшся?
Дружок: Відпочиваю. А ти куди зібрався?
Гав: В ліс за грибами. Підемо разом.
Дружок: Із задоволенням.

 

2 картинка 
Дружок: Дивися, Гаве, скільки тут грибів!
Гав: Подивися скільки їх за пеньочком, Дружок!

3 картинка 
Гав: Дружок, спасибі, що згодився зі мною піти. 
Дружок: Це тобі, Гаве, спасибі за те, що запросив.

•    Діти, мені здається, що на останньому малюнку Дружок розмовляв не з Гавом, а з лісом. А як ви думаєте, що ж Дружок сказав йому? (Ліс, спасибі тобі за грибки!) Дружок і Гав, побувавши у лісі, надіслали вам лист, але лист незвичайний. Це звуковий лист з правилами поведінки у лісі. Гав і Дружок хочуть щоб ви ці правла за ними повторили і запам’ятали.

Правила поведінки у лісі(відео)
•    Дійсно, ліс треба берегти і взимку, і влітку, і весною, і восени. До речі, ану давайте     пригадаємо осінню пісеньку. А наші гості нам допоможуть. Так-так допоможуть, тому що сьогодні у нас – осіннє карооке. 

Музична пауза
(Діти співають пісню про осінь)
Осінь, осінь, осінь, знов до нас прийшла, 
 Осінь, осінь, осінь - чудова ти пора. 
 Парки і садочки золотом блищать, 
 Братики-листочки тихо шарудять. 

2.В лісі як красиво - просто дивина! 
 І стежинка в'ється, в золоті вона. 
 На гілках калини ягоди висять, 
 На пеньках опеньки дружно всі сидять. 
 
3. Білка на стежинці шишечки гризе, 
 Їжачок колючий тихо так іде. 
 Він несе на спинці яблука, гриби, 
 Дуже, дуже любить осені дари. 

•    Восени в парках, садочках, у лісі трапляються різні дивовижні пригоди. Про одну з таких я вам зараз розкажу.
       Настала осінь. Їжачок зробив багато грибних припасів на зиму. Тільки яблучок не встиг назбирати. Яблунька, яка росла на лісовій галявині щедро роздала свої яблучка мешканцям лісу, а останнє залишила собі.(приклеїти їжака) Але одного разу вона помітила їжачка, який з сумом дивився на останнє осіннє яблучко. (приклеїти яблучко)    Яблунька запитала:  «Їжачок, чому ти сумуєш?» Їжачок відповів: «Я  встиг зібрати багато грибочків, але   мої дітки дуже полюбляють яблучки. Але де ж їх знайти?». Яблунька, подивилась на своє останнє яблучко, подумала  і….

•    Діти, а що могло бути далі? ( Яблунька віддала яблучко їжачку. Він відніс своїм дітям. Вони його   розділили і поласували.)
•    До речі, а ви полюбяєте яблучка?  Тоді пригощайтеся.( виходять і беруть по шматочку)
•    Діти подивіться, що залишилося на тарілці. (насіння яблучка)   
•    Коли їжачки з’їли яблучко, теж залишилися яблучкові насіння-зернятка. Спочатку малеча хотіла кинути їх геть, але їжачок сказав…. Як ви думаєте – що?
(Треба посадити  насіння  яблучка,  і з них виростуть нові яблуньки)
•    Давайте   і ми підсушимо, і спробуємо проростити це насіння. 
V.Підведення підсумків
•    Подивіться, діти, як відомий художник Сергій Купріянов намалював осінь. Давайте уважно розглянемо картину і ще раз назвемо ті зміни, які відбуваються в природі восени (відлітають птахи, жовтіє трава і листя, холодає, часто йде дощ, сонечко не підіймається високо, дні стають коротшими, а  ночі довше)
 
•    Через декілька днів по календарю почнеться зима, хоча про себе вона вже не раз нагадувала. Спостерігайте і взимку за змінами в природі і старайтеся їх запам'ятати.
•    Сьогодні на уроці всі діти працювали добре, всі були активні. Вдома, діти, якщо буде час, розфарбуйте картинки з Дружком і Гавом і розкажіть батькам про їх пригоди.
•    Урок закінчено. Дякую.

Категория: Сторожев С.В. | Добавил: efremova-marina (09.11.2016)
Просмотров: 52 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Block title
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2017
    Создать бесплатный сайт с uCoz