Тема: У казки в гостях. « Казка про білочку – мандрівницю» за О. Іваненко. Мета: ознайомити учнів з казкою; формувати уміння слухати, відтворювати зміст прочитанног; удосконалювати читацькі навички; розвивати мовлення мислення, увагу, уяву, пам’ять нів, творчі здібності; виховувати любов до природи, зокрема до тварин; інтерес до читання казок.
ХІД УРОКУ
І. ОРГ. МОМЕНТ Звучить мелодія пісні « В гостях у казки» - Вступне слово вчителя
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ - На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вчитися правильно читати і відтворювати зміст прочитаного, красиво говорити, користуючись інтонацією. Розвивати мислення, увагу, пам'ять і продовжимо подорож у прекрасний світ казки. - Але щоб туди потрапити треба пройти випробування. Будьте уважними і спостережливими. - Знайдіть зайве слово ( таблиці) - В казках є чарівні предмети. Які? ( Чарівна паличка, дудочка, шапка…) А у нас чарівний клубочок, він проведе нас до казки, якщо ви скажете чарівні слова - скоромовки ( Діти говорять скоромовки) Ось і наша казочка ( слайд) - Як вона називається? ( Українська народна казка « Рукавичка») Ми вчилися читати її за особами. Ось, як справилася з завданням група учнів ( інсценізація) ( слайд № 2) - Чому ця казка народна? ( тому, що її склав народ, передавав її з вуст у вуста, і так вона прийшла до наших днів)
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- А чи знаєте ви ще народні казки? Відгадайте назву за персонажами казок( ілюстрації на екрані) 1. « Котик і Півник» 2. « Лисичка – сестричка і вовчик – братик» 3. « Коза – дереза» 4. « Колосок» 5. « Солом’яний бичок» ( Слайди № 3,4,5,6,7) - Чому ці твори називаються казками? ( тому, що в них вигадані події, а тварини мають риси людей) За характерними рисами знайдіть тварину. ( Робота в парах) Сьогодні до нас завітала ще одна гостя. Відгадайте хто? Б л і о ч а к ( Білочка) - Розповідь білочки ( слайд № 8) Крім білочки будуть іще головні герої. Відгадайте хто? Загадки: ( Слайд № 9) В ліс ми з друзями пішли Диво – дивне там знайшли Як клубочок ця тваринка Вся в колючках в нього спинка Хай собі затямить всяк Зветься дивний звір… ( їжак) ( Слайд № 10) Бистрі лапки, куций хвіст Довгі вушка, чорний ніс Хліба любить він окрайчик Сірий і пухнастий… ( зайчик) - Казка знову запрошує нас у гості. Ми прочитаємо « Казочку про білочку – мандрівницю» Словникова робота - хвилюватися - понад ставком - навпростець - одним духом домчу Читання казки У мене є сьогодні помічники, які допоможуть мені ознайомити вас з казкою. - Первинне сприйняття змісту. Чи сподобалася вам казочка - За допомогою тестів як уважно ви слухали. ТЕСТИ - Білочка оселилася в гнізді чи в дуплі ? - Вона хотіла знайти ялинку чи сосну ? - Пташка хвилювалася за свій дзьоб чи крильця ? - Кріт будував нове житло чи запасав їжу ? - Їжак запропонував обгорнутися ковдрою чи обкачатися в листях? - Зайчик повів білочку навпростець чи кругом ставка? - Білочка понесла батькам квіти і гриби чи горіхи і ягоди? Працюємо над навичками читання. - « Ланцюжком» - « Естафета» - « Буксир» - до фінішу( де жили її батьки)
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ. - У білочки також є для вас подарунки, але вам треба виконати її завдання. « МІКРОФОН» - Що сталося з білочкою? - Який у неї був настрій? - Кого вона зустріла в лісі? - Хто їй справді допоміг? - Чому вчить нас ця казка?
|