Главная | Регистрация | Вход | RSSВоскресенье, 19.11.2017, 13:38

Cайт учителей начальных классов 

Славянской ООШ №15


Вы вошли как Гость Группа "Гости"
Приветствую Вас Гость


Меню сайта
Категории раздела
Назаренко И.Н. [2]
Сторожев С.В. [14]
Назаренко Н.И. [2]
Чайченко Л.А. [1]
Мартюшева Л.В. [0]
Мельник Г.Н. [3]
Голуб Г.А. [3]
Дащенко А.А. [1]
Кузнецова С.В. [6]
Лукьянова В.И. [3]
Некрасова О.В. [1]
Антоненко Е.Н. [0]
Block title

«Методичний портал»

НАШЕ КРЕДО
Коли думаєш про дитину, уявляєш ніжну квітку троянди, на якій тремтить крапля роси. Яка обережність і ніжність потрібні для того, щоб зірвавши квітку, не зронити краплю. Ось така ж обережність потрібна батькам і педагогам кожну хвилину, щоб виростити справжню ЛЮДИНУ!

Афоризмы
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 16
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Чайченко Л.А.

О.Дерманський. "Казки дракона Омелька"

Тема: Олександр Дерманський «Казки дракона Омелька»
Мета: Познайомити дітей із творчістю сучасного письменника і поета     Олександра Дерманського; формувати читацькі навички; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, пам’ять, критичне мислення, зв’язне мовлення. Прививати інтерес до читання, з захопленням віддаватися справі, яка подобається.
Обладнання: ілюстрації, таблиці, схеми, індивідуальні картки, картки для групової роботи та роботи в парах, аудіо запис фізкультхвилинки, червона та зелена фішки.

Хід уроку
I.    Організаційний момент
-    Ось дзвінок сигнал нам дав – 
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Урок читання починаймо.
-    Привітайтеся с гостями. Посміхніться один одному. Подаруйте друзям хороший настрій.
-    Що для вас урок літературного читання? Навіщо ми вивчаємо українську літературу?
-    Щоб урок був успішним, девізом оберемо такі слова (домовляння)
Не просто слухати, а… чути.
Не просто дивитися, а …бачити.
Не просто відповідати, а … міркувати.
Дружно і плідно працювати.
II.    Вправи на розвиток артикуляції.
--- Перед читанням давайте трошки розігріємо наші ротики і очі.
1)    Гра «Хто кого перескоромовить?» (дівчата чи хлопчики)
2)    Прочитати з підвищенням, а потім зі стиханням гучності голосу.
Арка – арта – арла – арса – арца – арда – арча – аржа 
3)    Прочитати слова на одному подиху якомога швидше:
Весело                 (село)
Вужча                 (вуж)
Розуміє               (розум, уміє)
Ломити               (мити)
Пам’ятати           (м’ята)
-    Знайдіть і прочитайте слова, які заховалися у цих словах. Прочитайте їх на одному подиху.
III.     Перевірка домашнього завдання
1)    - Що готували на сьогодні? (Оповідання  «Слон на ім’я Ґудзик» Лесі Ворониної)
-    Хто герої цього твору?
-    Ви згодні, що це оповідання? (Ні.) Так, це літературна казка.
-    А що в ній казкового? (Слоник маленький, як мишеня, розмовляє, грається, дуже швидко бігає, все їсть, що дають).
-    Від імені кого ведеться розповідь? (Від імені автора.)
2)    Знайдіть на ст. 119 уривок, що починається словами «Та що це?» і уявіть, що ви Яся і розповідаєте про себе.
-    Ст. 120. Від слів «Яся поклала Гудзика в ліжечко…», хлопчики,  прочитайте від імені Гудзика.(Яся поклала мене в ліжечко…)
-    Ст. 121.Від слів «Нічого собі апетит…» прочитати в особах (автор, дівчинка Яся та Ґудзик).
-    Якщо вам сподобалось як читали діти, підніміть зелену фішку, а якщо ні, то червону.

                                                                                                      
3.    - Ви всі вдома уважно прочитали казочку.  
-    Спробуйте відновити правильну послідовність пунктів плану. Позначте цифрами:
___ Упіймай слона за хвіст (7)
___ Слони їдять усе (5)
___ Дівчинка з морозивом біля бузку (3)
 ¬¬___ У кожної людини є таємниця (1)
___ Бажання слоника (8)
___ Ясю називали Золотою дівчинкою (2)
___ Щось сіре і маленьке (4)
___ Нічого собі апетит (6)
( На дошці записане аналогічне завдання.
Після роботи в парах дитина , яка правильно виконала роботу, виходить до дошки, записує цифри, всі діти перевіряють і піднімають зелену фішку, якщо все правильно.)
IV.    Повідомлення теми і мети уроку
-    Сьогодні на уроці ми познайомимося з біографією та творчістю письменника і поета, нашого сучасника, Олександра Дерманського.
 
V.     Робота над новим матеріалом.
1)    Розповідь про творчість Олександра Дерманського підготували ваші однокласники. Послухайте, будь ласка.
2)    Хочу доповнити, що перші вірші він опублікував у 2001 році. Друкував їх спочатку під псевдонімами Сашка Володарського та Назара Діброви. 
3)    Словникова робота.
-    Поєднати зі словами поясненнями:
відучора                           з учорашнього дня
бракувало                         придумал
вигадав                             не хватало 
дотепненьку                     сердилася
приндилася                      остроумненькую
витолочив                        чешуя
луска                                 куда-нибудь
абикуди                             витоптав
куштували                        насторожено
сторожко                          пробовали
горопашний                      бедненький


Прочитати складні слова «Луною» за вчителем:
бідолашного
дракониця
вислуховувала
проскоромовив
перезирнулися
відпираючись
безталанненький
розхвилювалася
Фізкультхвилинка
4)    Читання казки учителем та підготовленими дітьми за частинами.
-    Стратегія «Передбачення». Після кожної частини учитель задає питання: «Що буде далі?»
( Прочитавши частину тексту, діти ставлять питання однокласникам, щоб перевірити чи уважно слухали й сприймали текст.)
Ст. 124 
-    Як звали дракона?
-    Яка заковика була у Омелька?
-    Хто був єдиним слухачем Омелька?
Ст. 126
-    Кого попросив Омелько, щоб вони зупинили лосів?
-    Що зробили і жаби, і лосі, і сам дракончик?
Ст. 127
-    Чому Омелько стрибав на лівій нозі?
-    А на правій?
-    Що відповіло зайченя, коли Омелько спитав, чи боїться воно його?
Ст. 128
-    За яким заняттям застала Омелька його дружина?
-    Кого запросила вечеряти?
Ст. 129
-    Що спитало зайченя у Омелька по дорозі до його печери?
-    Чому жаба сказала, що зовсім не дивно, що зайченя боїться?

(Для того, щоб перевірити, чи уважно діти слухали, кожен учень, що читав з учителем, ставить запитання дітям.)

-    Як ви гадаєте, чому автор вибрав саме зайченя на роль того, хто не злякався?

-    Сподобалась казочка? Чому все таки вона нас навчає? (Дружбі, умінню прощати, бути більш довірливими, а головне – із захопленням робити те, що любиш.)

5)    Вибіркове читання за ілюстраціями
-    Прочитайте рядки, які викликали у вас посмішку. (ст.125)
-    Як бідкався Омелько після того, як лосі і жаби втекли від нього?
-    Як звірі міркували, чи треба боятися темряви? (ст.129)
6)    Отже, дракона звірі перестали боятися. Чому?
               
7)    Робота в групах. Скласти «Сенкан»
1.Дракон
2.Який? (добрий, розумний)
3.Що робить? (складає, розповідає, дружить)
4. Омелько складає цікаві казки
5. Казкар .
             Скласти Діаграму Венна.
-    Що відмінне і що спільне у казкового слоника і дракончика?
-    _Слоник                    Спільне                        Дракончик
-    маленький              казковий                       великий
-    сіренький               дружелюбний               зелений
-    любить гратися                                            складає казки
            Перевірка роботи в групах.  
8)    - Чи всі уважно працювали над казкою? Перевіримо, виконавши тестові завдання. (В додатку).
(Діти підписують свої завдання, учитель читає питання, діти вибирають відповідь і обводять правильну.)
VI.    Підсумок уроку.
-    Чи страшним видався вам Омелько? Сашко Дерманський намагається зобразити монстрів добрими, щоб діти їх не боялися.
-    Урок наближається до кінця. Я задоволена своїми помічницями, дітками, які читали в особах, від імені Гудзика та Ясі. Вони отримують оцінки.

VII.    Домашнє завдання.
-    Скласти невеличку казкову історію, записати в зошиті, намалювати ілюстрацію.
-    Читати уривки казки до ілюстрацій.
VIII.    Рефлексія. 
-    Чи справдилися ваші сподівання від уроку? Якщо так, підніміть зелену фішку, якщо ні – червону.
1)    Ви прочитали нову казку? +
2)    Читали вірші? -
3)    Познайомилися з новими словами? +
4)    Читали в особах? +
5)    Ставили питання? +
6)    Давали відповіді на питання? +
7)    Сподобалася казка? +
-    Отже, ваші сподівання справдилися. На своїх фішках намалюйте смайлик,  який відобразить ваш настрій і подаруйте його гостям або 
-    друзям.

Категория: Чайченко Л.А. | Добавил: efremova-marina (23.03.2017)
Просмотров: 298 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Block title
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2017
    Создать бесплатный сайт с uCoz